суботу, 15 листопада 2014 р.

Гігієнічні вимоги до комп'ютерною техніки

Гігієнічні вимоги до комп'ютерною техніки

Вимоги до приміщень та розташування робочих місць з ПК

Приміщення, призначені для роботи з ПК, повинні мати природне освітлення. Орієнтація вікон повинна бути на північ або північний схід, вікна повинні мати жалюзі, які можна регулювати, або штори.
Не дозволяється розміщувати кабінети обчислювальної техніки у підвальних приміщеннях будинків.
Кабінети, обладнані комп'ютерною технікою, в навчальних закладах повинні розміщуватись в окремих приміщеннях з природним освітленням та організованим обміном повітря.
Площа на одного учня, який працює за ПК, повинна складати не менше 6,0 кв. м, об'єм - не менше 20 куб. м. Площа учбових приміщень з ПК повинна розраховуватись на півкласу учнів, але не більш як 12 чоловік.
 Стіни, стеля і підлога та обладнання кабінетів комп'ютерної техніки повинні мати покриття із матеріалів з матовою фактурою з коефіцієнтом відбиття: стін - 40-50 %, стелі - 70-80 %, підлоги - 20-30 %, предметів обладнання - 40-60 % (робочого столу - 40-50 %, корпуса дисплею та клавіатури - 30-50 %, шаф та стелажів - 40-60 %).
Поверхня підлоги повинна мати антистатичне покриття та бути зручною для вологого прибирання.
При будівлі нових і реконструкції діючих загальноосвітніх шкіл, середніх спеціальних і вищих учбових закладів висота приміщень (від підлоги до стелі), в яких передбачено використання персональних комп'ютерів в навчальному процесі, повинні бути не менше 3,6 м, а площа на 1 робоче місце 16 кв. м (ДБН В.2.2-3-97).

 Вимоги до освітлення приміщень та робочих місць

Приміщення з ПК повинні мати природне та штучне освітлення.
Як джерела світла при штучному освітленні повинні застосовуватись переважно люмінесцентні лампи.
Штучне освітлення повинно забезпечувати на робочих місцях в кабінетах та класах з ПК освітленість не нижчу, а на екранах дисплеїв - не вище приведених таблиці 1.
                                                         Таблиця 1
           Норми освітленості в кабінетах і класах з ПК
------------------------------------------------------------------
|   Характеристика   |  Робоча  |Площина |Освітленість,|Примітка |
|       роботи       | поверхня |        |      лк     |         |
|--------------------+----------+--------+-------------+---------|
|Робота переважно з  |  Екран   |   В    |    200      | не вище |
|екранами дисплеїв ПК|----------+--------+-------------+---------|
|(50 % та більше     |Клавіатура|   Г    |    400      | не нижче|
|робочого часу)      |----------+--------+-------------+---------|
|                    |   Стіл   |   Г    |    400      | не нижче|
|--------------------+----------+--------+-------------+---------|
|Робота переважно з  |  Екран   |   В    |    200      | не вище |
|документами (з      |----------+--------+-------------+---------|
|екранами дисплеїв ПК|Клавіатура|   Г    |    400      | не нижче|
|менше 50 % робочого |----------+--------+-------------+---------|
|часу)               |  Стіл    |   Г    |    500      | не нижче|
|                    |----------+--------+-------------+---------|
|                    |  Дошка   |   В    |    500      | не нижче|
|--------------------+----------+--------+-------------+---------|
|Проходи основні     | Підлога  |   Г    |    100      |         |
------------------------------------------------------------------
Примітка: В - вертикальна площина, Г - горизонтальна площина.

Вимоги, що забезпечують захист учня від впливу іонізуючих та неіонізуючих електромагнітних полів та випромінювань*
* Перелік приладів для вимірювання ЕМП наведений в Додатку 2.
 Відеомонітори на електронно-променевих трубках (ЕПТ) можуть бути потенційними джерелами гігієнічно значимих рівнів електромагнітних випромінювань в діапазоні частот 50 Гц-300 МГц і статичного електричного поля.
Напруженість електромагнітного поля на відстані 0,5 м від будь-якої поверхні відеомонітора не повинна перевищувати гранично допустимих рівнів (ГДР) які наведено у табл. 3.
                                                         Таблиця 3
------------------------------------------------------------------
|   Діапазон частот   |  ГДР електричного   |ГДР магнітного поля,|
|                     |      поля, В/м      |        нТл         |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|    5 Гц - 2 кГц     |         25          |        250         |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|   2 кГц - 400 кГц   |         2,5         |         25         |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|   3 МГц - 30 МГц    |        0,25         |        2,5         |
------------------------------------------------------------------
5. Вимоги до мікроклімату

В кабінетах та класах учбових закладів, де навчання проводиться з застосуванням персональних комп'ютерів, температура повітря повинна бути 19,5 +- 0,5 град. C , відносна вологість повітря 60 +- 5 %, швидкість руху повітря не більше 0,1 м/с.
Рівень іонізованості повітря на відстані 0,3 м від працюючого екрану відеомонітора не повинен бути нижче 200 і більше 50000 легких позитивних і негативних іонів обох знаків (окремо) в куб. см повітря.
В кабінетах та класах учбових закладів повинен бути забезпечений 3-кратний обмін повітря за 1 годину.

Вимоги, що забезпечують захист учня від шуму та вібрації

Шум, що створюється роботою ПК в класах, умовно можливо віднести до постійного.
Параметрами постійного шуму, що підлягають нормуванню, є рівні звукового тиску 8 дБ в октавних смугах частот з середньогеометричними частотами 16, 31,563, 125, 250, 500, 1000, 2000, 4000, 8000 Гц, рівні звуку 8 дБА.
Допустимі значення октавних рівнів звукового тиску, рівнів звуку на робочих місцях в приміщеннях кабінетів комп'ютерної техніки слід приймати згідно таблиці 3.

                                                         Таблиця 3
-------------------------------------------------------------------
|Призначення|Рівні звукового тиску, дБ, в октавних смугах   |Рівні|
|приміщення | частот з середньогеометричними частотами, Гц  |звуку|
| та умови  |-----------------------------------------------| дБА |
|           |16 |31,5| 63 |125 |250 |500|1000|2000|4000|8000|     |
|-----------+---+----+----+----+----+---+----+----+----+----+-----|
|1. Учбові  | - | -  | 63 | 52 | 45 |39 | 35 | 32 | 30 | 28 | 40  |
|кабінети   |   |    |    |    |    |   |    |    |    |    |     |
|(без       |   |    |    |    |    |   |    |    |    |    |     |
|роботи ПК) |   |    |    |    |    |   |    |    |    |    |     |
|-----------+---+----+----+----+----+---+----+----+----+----+-----|
|2. Учбові  |85 | 75 | 67 | 57 | 49 |44 | 40 | 37 | 35 | 33 | 45  |
|кабінети   |   |    |    |    |    |   |    |    |    |    |     |
|при роботі |   |    |    |    |    |   |    |    |    |    |     |
|ПК         |   |    |    |    |    |   |    |    |    |    |     |
-------------------------------------------------------------------
Класи комп'ютерної техніки рекомендується обладнувати ПЕОМ, корегований рівень звукової потужності яких не перевищує 45 дБА.
Вібрація на робочих місцях, що створюється ПЕОМ, не повинна бути вище значень, які представлені в таблиці 4.
                                                         Таблиця 4
     Гранично допустимі рівні вібрації на робочому місці, дБ
------------------------------------------------------------------
|   Нормований   | Середньогеометричні частоти       |Коректовані|
|    параметр    |  октавних смуг, Гц                |    та     |
|                |                                   |еквіва-    |
|                |                                   |лентні     |
|                |                                   |коректовані|
|                |-----------------------------------|рівні,     |
|                |  2  |  4  |  8  | 16  |31,5 | 63  |в дБ W     |
|----------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----------|
|Віброшвидкість  | 79  | 73  | 67  | 67  | 67  | 67  |    72     |
|----------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----------|
|Віброприскорення| 25  | 25  | 25  | 31  | 37  | 43  |    30     |
------------------------------------------------------------------
 

Немає коментарів:

Дописати коментар